maanantai 11. helmikuuta 2013

Kipiänä

Viime viikosta lähtien nuha ja flunssa on vallannut mun nuppini. Räkää tulee tuutin täydeltä, aivastuttaa ja yskittää koko ajan.

Tää on ihan liikkeellä olevaa flunssaa, mut osa niiskuttelusta saattanee johtua koirasta.



Meillä on ollut koko mun lapsuuden joku karvainen otus, eikä tuolloin allergiasta ollut tietoakaan.
Kun nyt on kulunut vuosia edellisestä elukasta, jonka kanssa olen asustellut, nenä on alkanut reagoida.

Oon aikasemminkin huomannut tän allergian, sillä kun olen enemmän kuin 2päivää ollut yökylässä sukulaisella tai tuttavalla, joka omistaa karvaisen lemmikin, mun nokka on ollut koetuksella. Aina on kuitenkin helpottanut, kun pääsee raittiiseen ulkoilmaan.

Viime syksynä, kun alettiin todenteolla suunnitteleen tuota koiran hankkimista, menin yksityiselle varaileen aikaa allergiatesteihin, jotta varmuus asiaan tulisi. Lääkäri ei suostunut tekeen allergiatestiä ja sanoi uskovansa vahvasti siedätyshoitoon ja suositteli enemmän kun tarpeeksi, että koira kannattaa hankkia (näin siis siedätän allergian pois immuunisysteemistäni).



Nyt koira on ollut meillä viikon verran. Ensimmäisen kahden päivän jälkeen niiskuttelu oli selkeästi allergisista syistä, mutta tää nykyinen flunssa tuntuu olevan vaan virusta.
Allergisessa nuhassa nokka vuotaa alituisesti ja räkä on läpikuultavaa ja vetistä (ei sovi mun tän hetkiseen taudinkuvaan).

Uskon,että nyt jo mun keho on paremmin alkanut tottua koiraan, mutta katsoo kuinka kauan kestää,että kaikki oireet ovat tipotiessään.



Itse myös uskon vahvasti siedätyshoitoihin. Eihän n. 50-100 vuotta sitten ollut ollenkaan allergioita, eikä myöskään kehitysmaissa, joissa juodaan sadevettä eikä pestä joka hemmetin välissä käsiään, ole niin suuria määriä allergioita kun meillä täällä ylihygienisessä valtiossamme.
Äidilä oli myös kissa-allergia, mutta kun hommasimme kissa, allergia tais olla tipotiessään.

Peukut siis vaan pystyyn, jotta voidaan vanheta meidän söpöläisen kanssa yhdessä < 3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti