torstai 8. maaliskuuta 2012

kauneushoitoja

Tänään oli kauneushoitopäivä. Tai yksi sellainen.

Ostin kokeiluksi Veetin kylmävahaliuskoja. Oon joskus siskon kanssa vuosia sitten kokeillut niitä huonolla menestyksellä, mutta kun olin tossa n.1kk sitten lämpövahauksessa, oon ollu enemmän kuin tyytyväinen! Kävin siis ekaa kertaa lämpövahauksessa ja vaikkei kaikki karvat lähteneet, niin suurin osa pysyi poissa yli kuukauden! Nytkin ne vähäiset karvat ovat harvoja ja pehmeitä (kun karvan ottaa juurineen irti, niin uusi karva kasvaa pehmeänä, toisin kuin sheivatut karvat).
Onhan noissa kylmävahaliuskoissakin hommaa; lämmitä vahat käsissä, kato ettei vahaa oo joka paikassa, jajaja. Kyllähän joitakin karvoja lähti, mut kyl mä uskon et viel viikonlopun aikana käyn läpi jalkani höylällä. Kuitenkin kutkuttais joskus kokeilla sokerointia, sillä se kuulema poistaa nuo lyhyemmätkin karvat.

Tämän jälkeen kulmien värjäys. Viimeksi mun kulmat värjättiin ammattilaisen alaisuudessa, mut se ei ollut niin upea kokemus,ettenkö nyt itse pystyisi samaan (kuten ennen ammattilaisellakin käyntiä). Harmi kun toisessa kulmassa on vähemmän karvoja ku toisessa, joten toinen näyttää tummemmalta ko toinen. Eikun siis kulmakynä esiin, siltikin....


ai että tarviinko ripsihuollon!? > KYLLÄ!

kulmat ennen


Kulmat jälkeen

Tässä ohessa kokeilin Stoccalta poimimiani nenän mustapäiden poistolappuja (noille ei varmaan oo mitään helpompaa nimikettä?). Oon tykännyt Nivean liuskoista, mut ne vois viel paremmin poistaa ja olla hieman halvempia. En oo aiemmin nähnyt muita versioita ko Nivean moisista liuskoista, joten otin kokeiluun. Liuskat olivat oudon merilevän vihreitä ja haisivat hieman epämielyttävälle (kaiken lisäksi liuskat tulee laittaa nenälle, joten haju ei lähde hevillä nenästä pois). Vaikutusajan (15-20min) jälkeen otin liuskat pois. Osa liuskasta jäi nenään, vaikkei se minun mielestäni niin kovin kummoisesti ollut edes kiinni ihossa. Jotain kakkaa liuskaan jäi, mutta ei kummempaa. Laitoin yhden Nivean liuskan heti perään,et se poistaa ton edellisen liuskan "jämät" tosta nenältä. Täytynee viel kokeilla, en osaa ekan kerran jälkeen oikein antaa kunnon tuomiota. Tulihan paketissa 3x noita liuskoja, eikun siis jossain vaiheessa ensi viikolla uudestaan (ite teen n.kerran viikossa näitä mustapäilleni).

Mitäs muuta... sit ostin O.P.I.:n kynsinauhaöljyn, jonka kynnet imi itseensä ko sienet! Ohjeissa luki,et pisara tätä 2x päivässä. Mut mä kun oon nini huono muutoinkin hoitaan kynsiäni, niin kerrankin päivässä olis unelma!

Kaiken näiden jälkeen sitten vielä ennen nukkumaan menoa telkkua samalla tölläten selluliittivoiteet! Selluliitin lähtöön auttaa moni asia, mut kuhan jotenkin saa vilkastettua alueen verenkiertoa. Tämä tapahtuu mm. voimakkaalla hieronnalla ja tähän käy minkälainen rasva tahansa. Itse kuitenkin oon huomannut parempia tuloksia selluliittirasvojen kanssa ja siksi pyrinkin väh. kerran päivässä rasvaileen pahimmat sellualueet. Sellurasvat on törkeen kalliita (>10e), mut sit taas kalliimmissa on enemmän verenkiertoa vilkastavia ja rasvaa polttavia ainesosia. Mun on kauan tehnyt mieli kokeilla muitakin ko normi ruokakauppojen sellurasvoja, ja nyt ostinkin kokeiluun Stoccalla tarjouksessa olleen sellupaketin. Tämä paketti sisälsi Biothermilta 3 pikku (40ml) purkkia eri sellurasvoja; 1 prk yöksi, 1 prk päiväksi ja 1 prk erityisesti vatsan alueen sellulle. Paketti makso tarjouksessa n.23e, ja tää tulee ehkä riittään 1-2viikoksi. Nyt eikun siis heti testaileen, miten  Biothermin rasvat toimii.




Nyt meen mun selluliitteineni ja kynsinauhoineni nukkumaan, sillä mua VÄSYTTÄÄ!

1 kommentti:

  1. mulle saa ostaa/antaa selluliitti voiteita synnytyksen jälkeen! näkisit vaan mun jalat kun ne on ihan turvonnu ja selluliitissa... missän ei kierrä mikään! :D

    VastaaPoista