tiistai 9. heinäkuuta 2013

VP

Vapaapäivät ja nekin menee rästihommia ja duunijuttuja paineessa, great!

Niistä ei sen enempää, kun että oli kiva taas kolkuta Ideaparkin ja Koskarin alet siinä ohessa. 

Alusvaatteet, kengät ja takit on mun must-juttu aleista. Alusvaatteita hamstraan kaksin käsin, kun usein ne normihintaisina ovat niin pirkuleen kalliita. Kenkiä oon tsekannut, mut Suomessa ylipäänsä nää alet jää niin heikoksi, verrattuna ulkomaihin. Et kahtelen niitä kenkiä viel, mut kattoo mikä tarjonta Kreetalla sit onkaan. Kolmas pakollisten ale-tsekkausten joukossa on takit, joita nytkin oon hamstrannut jo kahdet (toiv. ei tuu enempää). Mut fakta on, että syksy ja kylmyys on tulossa!! 



Mutta ei mennä vielä syksyyn, vaan pitäydytään ja nautiskellen tästä kesästä. 

Eilen mun teki hiiiirveesti mieli kaurapuuro, mikä siis on "vältä"-osiossa mun puhdistuskuurillani. Suunnittelin koko eilisen illan (ja yön), kuinka laitan nää "säännöt" tältä kuurilta pussiin ja nautin aivan sitä mitä mieli tekee. 
Noh, tein onneksi kompromissin. Pyrin välttämään tiettyjä ei-toivottuja ruoka-aineita, mutta sallin näitä toisinaan itselleen, myös kuurin aikana. Kuitenkin vältän täysin ns. "kiellettyjä"- elintarvikkeita, kuten alkoholia, kahvia ja mustaa teetä. 



Liha- ja maitotuotteet ovat myös minulla pannassa ja pääasiassa pyrin valitsemaan täysvilja-, mieluiten myös gluteiinittoman, tuotteen. 
Tänään vedin siis tyytyväisenä KAURApuuron soijamaidolla. Ja vatsa kiittää!

Vatsa on ollut outona tän kuurin aikana. Tai siis jos ennen sitä, mutta silloin tiesin sen johtuvan vaaleista hiilareista ja turhista sokereista. 
Nyt en oikein osaa sanoa mistä moinen temppuilu johtuu.

Tän kuurin aikana suositellaan syötävää paljon kuituja ja mahdollisesti myös vetää vatsantoimintaa edistäviä lisiä, kuten Fructolax- kuutioita (saatavana myös mm. pilleireinä). 


Itse ostin tällaisia paketillisen tyytyväisenä ilman ennakkoluuloja. Luulin aluksi, että kuutiosulatetaan ja sekoitetaan veteen. No ei, vaan kuutio tulisi pureskella, hitaasti. Yritin yhtenä päivänä tätä, mutta kuutio oli niin pahanmakuisia, ettei sitä saanut mitenkään alas! Huomenna ajattelin katto, joskus samaa tuotetta ois siinä pillerimuodossa, vähän helpommin nautittavana. 
Kalorilaskurin mukaan mun kuidut ei oo myöskään ollut kovin korkeat (mut kalorilaskuri ei myöskään oo 100% varma), et vatsan temppuilu saattaa johtua siitäkin. Toisekseen oon tän kasvipainotteisen kuurin aikana syönyt järjettömän määrän kaalia ja papuja, mitkä tiedettävästi laittaa vatsan toimimaan. Kolmanneksi pitää viel mainita, et mulla on menkat, mikä myös saa masussa aina tapahtumaan eriskummallisia asioita. 



 Mutta voin siis sanoa, että tänään ainakin on vatsa toiminut! Terveisin 3 kertaa isolla hätäillä käyneenä! :D

Mutta huomenna päivä uus ja torstaina ois viikko kuuria takana ja edessä mittaus+punnitus. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti